Rate this post

Hired Team

Jest rok 2064, krańcowe stadium globalnej urbanizacji. Czas, w którym procesy przyspieszonej rewolucji technicznej, cuda biotechnologii i błyskawiczny rozwój cyberprzestrzeni doprowadziły do nieodwracalnego pogłębienia się różnic dzielących miasta i wsie. W ciągu zaledwie kilkunastu lat miliardy ludzi opuściły swe naturalne siedziska i przenosiły się do Megalopolii. Ludzie ci nigdy już nie wrócą na łono natury, swe najlepsze lata spędzą w brudzie piętrzących się wysypisk śmieci. ONZ szacuje, że 96% ludności Ziemi żyje w cmentarzyskach z betonu i stali.
Postęp technologiczny nie zdołał poradzić sobie z problemem pauperyzacji mas. Rosnące bezrobocie zaowocowało rozwojem przestępczości na niespotykaną dotąd skalę. Korupcja – problem znany i w XX wieku – stała się już codziennością. Nie ma na świecie polityka, który nie brał by w łapę, który nie drżałby o życie i zdrowie najbliższych, który miałby spokojne sny. Słaba i niedoinwestowana policja wspierana przez narodowe siły specjalne nie jest w stanie poradzić sobie z piętrzącymi się problemami. Krew codziennie spływa do ulicznych studzienek, podczas gdy w szpitalach brakuje miejsc…
Megamiasto Shine, 162.7 milionów mieszkańców. Tu właśnie toczyć się będzie akcja „Hired Team”, strzelaniny fpp przygotowywanej gdzieś za naszą wschodnią granicą. Program jest skrzyżowaniem najlepszych cech serii „Quake” oraz znacznie bardziej poważnego „Rainbow Six”. Gracz wcieli się w rolę członka czteroosobowego oddziału zabójców, który wynajęty zostanie przez Deine Alexandra, znanego polityka i kandydata na burmistrza Shine 2064. Jego zadanie będzie proste. Odnaleźć przywódców największych gangów i odwołać ich ze stanowiska. Przy pomocy kul oczywiście.
W danym momencie możesz kierować poczynaniami tylko jednego z czterech biorących udział w akcji komandosów (może to być snajper, zwiadowca, specjalista od TNT albo gość od ciężkiego sprzętu), pozostałą trójką zajmuje komputer. Za jego zachowanie odpowiadają w tym czasie „płynne” skrypty AI, co ma oznaczać ich niemałą inteligencję. Jeśli nie wierzysz w „cuda” i w myślący komputer, to z pewnością ucieszy cię wiadomość, że „zmienienie skóry” zajmuje tylko chwilkę. Oznacza to, że w rzeczywistości sprawujesz opiekę nad wszystkimi członkami ekipy.
W grze dostępnych jest 12 misji podzielonych na 3 kampanie. Każda z nich dzieje się w innym środowisku, oferuje nowych przeciwników, ciekawsze bronie oraz bardziej skomplikowane zagadki strategiczne. Spora część wydarzeń toczy się w zwyczajnych budynkach, jednak nie zabraknie też misji na świeżym powietrzu. W czasie gry zwiedzisz skomplikowane więc labirynty biurowych korytarzy, wysokościowce, ulice między nimi, rafinerię, elektrownię, laboratoria techniczne, górzyste okolice miasta, a nawet port.
Engine Shine, na którym plumka gra, jest podobno znakomity. Wykorzystuje on niemal wszystkie możliwości nowoczesnych kart 3D, a ponadto pozwala na dokonywanie modyfikacji elementów występujących w grze. Ilość skomplikowanych „sztuczek” użytych przez programistów celem uatrakcyjnienia wyglądu gry jest naprawdę imponująca. Poniższa tabelka zawiera porównanie silników popularnych gier fpp oraz wspomnianego „Shine”.