Sprzedaż i konsumpcja są znakiem rozpoznawczym dzisiejszych czasów. Wielkie koncerny, firmy i przedsiębiorstwa inwestują niewyobrażalne pieniądze w branding firmy, reklamę i badania konsumentów. Wszystko po to, aby jak najlepiej spersonalizować swoje produkty, w celu dotarcia do wcześniej założonego sobie typu i rodzaju konsumenta. Ludzie nawet nie zdają sobie sprawy, jak bardzo wielkie firmy sprawują nad nimi kontrolę. To, że w supermarkecie wybieramy ten a nie inny produkt świadczy o sile i sukcesie danej marki. Największy wpływ na nas jako konsumentów mają reklamy wszelkiego rodzaju. I te telewizyjne, i zamieszczane w czasopismach, a także wielkie billboardy w miastach. Fotografia reklamowa nie ma w sobie ani krzty niedopracowania, ani przypadku. Wszystko co znajduje się na ekranie jest w pełni przemyślane, tak by jak najlepiej do nas dotarło i zostawiło swój ślad w naszej psychice i podświadomości. I w momencie gdy idziemy na zakupy, te obrazy które są zakotwiczone gdzieś głęboko w pamięci, kierują nasze ręce w stronę jednych produktów, omijając inne.