Rate this post

Wraz z wejściem firmy Conquest do Polski jako dystrybutor Nintendo, skończyły się problemy z dostępnością gier i konsol. Ale sklepy dedykowane Nintendo to wciąż u nas coś niespotykanego. Niemal. Wybrałem się więc do wrocławskiego sklepu HDmarket, który specjalizuje się w produktach N, i zapytałem o współpracę z Conquestem, figurki Amiibo i system-sellery.

Kiedy przekroczyłem próg HDmarket, zaskoczył mnie wystrój: standy z grami, konsole N za gablotkami, wszędzie plakaty i materiały promocyjne, a na specjalnej półce pełna kolekcja figurek Amiibo. Za ladą zaś Karol Wilczyński, człowiek dobrze zorientowany w tematyce Nintendo, który zgodził się opowiedzieć o sklepie i sytuacji Nintendo w Polsce. Zapraszam do lektury!

Na początek proszę powiedz kilka słów o HDMarkecie. Od czego zaczynaliście?

ZACZYNALIŚMY OD ODTWARZACZY MULTIMEDIALNYCH. PRZEZ PÓŁTORA ROKU HDMARKET SPRZEDAWAŁ GŁÓWNIE KAMERY SPORTOWE, ODTWARZACZE MULTIMEDIALNE I CZYTNIKI EBOOKÓW. TEGO TYPU SPRZĘTY SĄ WCIĄŻ W NASZEJ OFERCIE, ALE WRAZ Z WEJŚCIEM CONQUESTU DO NASZEGO KRAJU, NINTENDO POJAWIŁO SIĘ I U NAS. WCZEŚNIEJ NIE PROWADZILIŚMY GIER W OGÓLE, DZIŚ GRY I SPRZĘTY N TO NASZ GŁÓWNY ASORTYMENT.

Czy po niemal roku z Nintendo jesteście w stanie stwierdzić, że da się na tym zarobić?

POCZĄTKI BYŁY CIĘŻKIE. JEDNAK OSTATNIE MIESIĄCE, SZCZEGÓLNIE PREMIERY POKEMONÓW I SUPER SMASH BROS. ORAZ GRUDZIEŃ JAKO OKRES PRZEDŚWIĄTECZNY, BYŁY BARDZO DOBRE. SPRZEDAŻ PRODUKTÓW NINTENDO STALE WZRASTA I MAMY NADZIEJĘ, ŻE JUŻ NIEDŁUGO BĘDZIEMY MOGLI UTRZYMYWAĆ SIĘ TYLKO Z NIEJ. CAŁY CZAS POSZERZAMY OFERTĘ I CHCEMY, ŻEBY W SKLEPIE KAŻDY ZNALAZŁ COŚ DLA SIEBIE.

Jak teraz wygląda współpraca z Conquestem?

TO ZALEŻY OD TEMATU, KTÓRY PORUSZAMY. SĄ TEMATY DLA NICH NIEWYGODNE, KTÓRE WOLĄ ZBYĆ. CZASEM TRZEBA DŁUGO WALCZYĆ O REALIZACJĘ WŁASNEJ INICJATYWY.

JEŚLI ZAŚ CHODZI O MATERIAŁY PROMOCYJNE LUB ZAŁATWIENIE PILNEJ SPRAWY DLA KLIENTA, WÓWCZAS NIE MA NAJMNIEJSZEGO PROBLEMU. KONTAKT TELEFONICZNY I MAILOWY JEST BŁYSKAWICZNY, PRZEDSTAWICIELE CONQUESTU BYLI RÓWNIEŻ U NAS W SKLEPIE Z WIZYTĄ KILKA RAZY. CHOCIAŻBY REGAŁ Z BRANDEM WII U PRZYWIEŹLI NAM OSOBIŚCIE.

W OGÓLNY ROZRACHUNKU WSPÓŁPRACA UKŁADA SIĘ BARDZO DOBRZE, CHOĆ OCZYWIŚCIE ZAWSZE MOGŁOBY BYĆ JESZCZE LEPIEJ.

Jakie produkty cieszą się największą popularnością?

WŚRÓD KONSOL, BARDZIEJ POPULARNY JEST 3DS. SZCZEGÓLNIE DZIĘKI PREMIERZE OSTATNICH POKEMONÓW, KTÓRA BYŁA ZJAWISKIEM NA WIELKĄ SKALĘ. MNÓSTWO KLIENTÓW, MNÓSTWO PRE-ORDERÓW, CODZIENNIE MASA MAILI Z PYTANIAMI.

WII U IDZIE KU LEPSZEMU, SPRZEDAJEMY CORAZ WIĘCEJ KONSOL. POCZĄTEK NASZEJ PRZYGODY Z N ZBIEGŁ SIĘ Z PREMIERĄ MARIO KART 8 I TROCHĘ BYLIŚMY ZAWIEDZENI. NIE BYŁO TAK SUPER, JAKBYŚMY CHCIELI, ALE TERAZ WIDZIMY WZROST SPRZEDAŻY.

JEŚLI CHODZI O GRY, TO EKSTREMALNIE DOBRZE SPRZEDAŁA SIĘ NAM BAYONETTA 2, SZCZEGÓLNIE DWUPAK Z PIERWSZĄ CZĘŚCIĄ. NASTĘPNIE SMASH WE WSZYSTKICH WERSJACH: Z PRZEJŚCIÓWKĄ, Z FIGURKĄ, I W KOŃCU SAMA GRA. ZA TO ZESTAW WII U BASIC ZE SMASHEM AKURAT NIE CIESZY SIĘ NA RAZIE POWODZENIEM. RÓWNIEŻ HYRULE WARRIORS BYŁO DOBRYM STRZAŁEM, CAŁY CZAS SPRZEDAJE SIĘ TAKŻE MARIO KART 8 I SUPER MARIO 3D WORLD.

W PRZYPADKU 3DSA, TO OPRÓCZ POKEMONÓW ROZCHWYTYWANE SĄ WSZYSTKIE ZELDY, SMASH, A TAKŻE  WIĘKSZOŚĆ GIER Z MARIO. DUŻO SPRZEDALIŚMY TEŻ FIRE EMBLEM – CHWILOWO GRA JEST NIEDOSTĘPNA I CZEKAMY NA DOSTAWĘ. Z NOWYM YOSHIM I KIRBYM BYŁO TAK, ŻE DŁUGO NIE MOGLIŚMY ICH SPRZEDAĆ, A POTEM NAGLE ZAINTERESOWANIE WZROSŁO.

A co z hitem ostatnich miesięcy, figurkami Amiibo?

ODZEW NA AMIIBO JEST NIESAMOWITY. SĄ KOLEKCJONERZY, KTÓRZY KUPUJĄ U NAS CAŁE ZESTAWY. PRAKTYCZNIE NIKT NIE KUPUJE JEDNEJ SZTUKI. MIELIŚMY DWÓCH KLIENTÓW, KTÓRZY KUPILI JEDNĄ, A POTEM WRÓCILI PO WIĘCEJ, ALE NAJCZĘŚCIEJ SPRZEDAJEMY OD RAZU DWIE-TRZY. KLIENCI TWORZĄ WŁASNE ZESTAWY, NP. MARIO, LUIGI I PEACH, ALBO DONKEY I DIDDY KONG. MAMY TEŻ W HDMARKET PROMOCJĘ, ŻE PRZY KUPNIE WIĘCEJ NIŻ 5 FIGUREK, KAŻDA JEST O 5 ZŁOTYCH TAŃSZA.

AMIIBO JEST STRZAŁEM W DZIESIĄTKĘ I MAM NADZIEJĘ, ŻE NINTENDO WYKORZYSTA POTENCJAŁ W NICH DRZEMIĄCY. JUŻ WIEMY, ŻE BĘDĄ NASTĘPNE FALE, AŻ DO KWIETNIA POWINNA BYĆ JEDNA CO MIESIĄC.

Jak przedstawia się sytuacja new3DS?

SPRZEDAŻ ZESTAWÓW KONSOLA + GRA BYŁA BARDZO DOBRA. W PIERWSZY WEEKEND OD URUCHOMIENIA PRE-ORDERÓW NIE MIELIŚMY JUŻ ŻADNEJ SZTUKI, ANI ZESTAWÓW Z MONSTER HUNTEREM, ANI Z ZELDĄ. A TYCH DRUGICH WCALE NIE BYŁO TAK MAŁO. SAME KONSOLE SCHODZĄ DOBRZE, ALE NA PEWNO NIE BĘDZIE PROBLEMÓW Z DOSTĘPNOŚCIĄ NA PREMIERĘ. Z ROZMÓW Z CONQUESTEM WYNIKA, ŻE TAKI JEST TEŻ ICH CEL: KONSOLE MAJĄ BYĆ SWOBODNIE DOSTĘPNE.

Co jeszcze będzie hitem sprzedażowym 2015?

NA PEWNO MARIO PARTY 10, SZCZEGÓLNIE DZIĘKI WSPÓŁPRACY Z AMIIBO. JEŚLI WYJDZIE W TYM ROKU, TO TAKŻE NOWE FIRE EMBLEM. WIELU KLIENTÓW MÓWI, ŻE DLA TEJ GRY KUPIŁO 3DSA, WIĘC SPODZIEWAMY SIĘ DUŻEJ POPULARNOŚCI DRUGIEJ CZĘŚCI. NIESPODZIANKĘ MOŻE SPRAWIĆ SPLATOON NA WII U, JEST TEŻ DUŻO PYTAŃ O XENOBLADE CHRONICLES 3D ORAZ KIRBY AND THE RAINBOW CURSE. TA OSTATNIA NIESTETY WCIĄŻ NIE MA USTALONEJ EUROPEJSKIEJ PREMIERY. W STANACH POJAWI SIĘ LADA MOMENT, A U NAS MÓWI SIĘ O TRZECIM KWARTALE.

Jak staracie się dotrzeć do fanów N w Polsce?

NIE JEST ŁATWO, NA RAZIE NAJSKUTECZNIEJSZYM NARZĘDZIEM OKAZUJE SIĘ FACEBOOK. POMAGA RÓWNIEŻ DYSTRYBUTOR, REKLAMUJĄC NA SWOICH STRONACH SKLEPY, Z KTÓRYMI WSPÓŁPRACUJE. ZASTANAWIAMY SIĘ OBECNIE NAD REKLAMĄ W RADIO LUB W PRASIE BRANŻOWEJ. BARDZO POMAGA NAM MARKETING SZEPTANY. KTOŚ PRZYJDZIE, CHWILĘ POGADA, SPODOBA MU SIĘ, A POTEM NAPISZE O TYM W INTERNECIE.

Jakieś prognozy na przyszłość?

NA PEWNO SPRZEDAŻ NIE POWINNA SPADAĆ. SZCZEGÓLNIE W PRZYPADKU WII U SPODZIEWAMY SIĘ TRENDU ROSNĄCEGO. DUŻO ZALEŻY, CZY DYSTRYBUTOR BĘDZIE DALEJ ROZWIJAĆ RYNEK POLSKI, CHOĆ NIC NIE WSKAZUJE, ABY MIELI REZYGNOWAĆ. Z MOICH OBSERWACJI WYNIKA, ŻE BAZA KLIENTÓW NA PRODUKTY N CAŁY CZAS ROŚNIE.

Dziękuję za rozmowę!

Sklep HDmarket znajduje się we Wrocławiu przy ulicy Sokolniczej 7-17/28. Sklep prowadzi również sprzedaż internetową oraz fanpage na FB.