Rate this post

Największymi sponsorami piłki nożnej są duże marki. Kluby piłkarskie od sponsorów otrzymują odzież sportową, buty, stadiony. Taka współpraca daje korzyści dwóm stronom. Sponsoring istnieje w piłce nożnej od wielu lat. Np. Klub sportowy w Krakowie sponsorowany jest przez szwajcarski koncern Lyoness. Jednym z największych sponsorów na świecie jest Coca-Cola. Jej działania w sponsoringu mają początki w latach 50-tych XX wieku. Coca-Cola jest sponsorem stadionów, a także partnerem mistrzostw świata w piłce nożnej. Inną marką sponsorującą kluby piłkarskie jest Nike. Nike zajmuje się produkcją odzieży sportowej dla najbardziej znanych klubów piłkarskich. Kolejnym sponsorem piłki nożnej jest firma Adidas. Korporacja od ponad 40 lat dostarcza na mistrzostwa piłki do gry. Jest również dystrybutorem odzieży dla klubów takich jak AC Milan, Real Madryt. Red Bull to firma, która zajmuje się produkcją napoi energetycznych. Korporacja jest właścicielem drużyny piłkarskiej SV Austria (obecnie Red Bull Salzburg). Red Bull jest właścicielem amerykańskiej i brazylijskiej drużyny. Firmą związaną z piłką nożna jest Puma. Puma angażuje się w sponsorowanie piłki nożnej w Afryce. Zajmuje się produkcją odzieży sportowej dla klubów pochodzących z Ghany, Wybrzeża Kości Słoniowej i piłki nożnej kobiet w Stanów Zjednoczonych.