Wiele firm musi robić wszystko, aby zachować przy sobie klienta na dłużej. Opieranie się wyłącznie na bazie ludzi, którzy przypadkowo trafiają do nas i decydują się na wybranie naszej marki to igranie z chwilowym szczęściem. Niejednokrotnie firmy nie planujące budowania na dłuższy czas stałej bazy klientów przy pierwszym odpływie zainteresowania wpadają w recesję, deficyt i nie mogą same utrzymać na bieżąco kosztów swojej działalności. Aby więc firmy mogły skutecznie się rozwijać i liczyć na przyszły rozwój, konieczne jest przywiązanie do siebie klienta, zbudowanie stałej bazy zawsze wybierających naszą markę konsumentów. Aby zbudować takie długofalowe relacje trzeba przede wszystkim dać klientowi poczucie dbania o jego interesy. W przypadku nowoczesnych technologii i sprzętu komputerowego, rozrywkowego czy multimedialnego główny sposób stworzenia takiego poczucia u klienta to zapewnienie mu doskonałego serwisu gwarancyjnego i niemniej skutecznej obsługi napraw pogwarancyjnych. Jeśli nawet w przypadku uszkodzenia sprzętu klient będzie zadowolony z obsługi, nie będzie miał powodu by będąc po raz wtóry w sklepie znów nie wybrać tej samej firmy.